Acest site este un atelier literar deschis oricărui scriitor, amator sau profesionist. Reveniți în câteva zile pentru mai multe informații.
Conținut disponibil în format RSS/XML și varianta wap
Literatura contemporana este ca o harta. Vasta, surprinzatoare si în continua miscare, trebuie sa fie explorata cu grija si atentie, tinând cont de anumite reguli.
Noi va propunem sa ne suim la bordul celei mai noi ambarcatiuni marca "agonia.ro": www.proza.ro. Sa pornim asadar sa exploram si sa construim împreuna harta aceasta. Nu va fi o calatorie usoara, însa cele întâlnite nu va vor face sa regretati ca ati parasit fotoliul confortabil din sufragerie si ati acordat vacanta (pe termen nelimitat) televizorului.
Pe aceasta "harta", de voi depinde stabilirea unor noi puncte de reper. În functie de ele, noii-veniti vor sti sa se orienteze mai usor.
Iar daca nu, puteti porni din nou la drum, catre urmatoarea aventura. În definitiv, ca sa parafrazam o expresie celebra, LITERATURA E O CALATORIE, NU O DESTINATIE. Continuarea calatoriei depinde de aceia care o întreprind. Noi speram sa fiti în numar cât mai mare.
de Alexandru Iona?cu
Leg?turi de sânge, crime din necesitate
Dac? se întâmpl? s? ajungi prin Craiova ?i se mai întâmpl? s? fii interesat de cum arat? un spectacol de teatru în afara institu?iei aferente, ar trebui s? te opre?ti în localul Fado Pub. Personal, îmi plac spectacolele de teatru ?inute în afara unei institu?ii oficiale ?i de stat (pentru un socialist ca mine, teatrul independent trebuie finan?at la fel de sistematic precum teatrele de stat, cu burse pentru absolven?i ?i spa?ii publice pentru spectacole/reprezenta?ii), s? v?d cum se ?terge linia dintre public ?i actori, cum ai impresia c? interpretarea lor este tot mai aproape de tine. Jocul actoricesc cu mi?c?rile ?i replicile actorilor/actri?elor prezint? perspectiva unei topiri în acel spa?iu restrâns, astfel încât corpurile ?i dinamicile lor formeaz? o por?iune din cotidianitatea urban?. Via?a de zi cu zi, recognoscibil? în scaunele, mesele, ferestrele ?i podeaua, devine acum parte a unei iluzii c? ne afl?m în fa?a unor personaje nu diferite de noi, care pot trece prin evenimente extraordinare sau nu, iar spectatorii fie pot reflecta asupra credibilit??ii spectacolului, fie pot c?uta s? se identifice cu personajele. De îndat? ce ai încheiat identificarea cu personajele, po?i bea o bere sau gin tonic.
Trebuie s? spun c? Leg?turi de sânge de Beth Henley este un spectacol foarte amuzant, este atât de amuzant încât, dac? toate familiile disfunc?ionale ar fi atât de amuzante atunci când se afl?-n situa?ii extreme, lumea cu siguran??-ar fi un loc mult mai bun. Sau ne-am gândi mai bine la ce ne-am spune unii altora. Iar dintre cele trei actri?e principale din spectacol, cea mai amuzant? este Karyna Flori?a, în rolul Lenny Magrath, sora cea mare dintre cele trei surori Magrath. Îngrijorat? de starea de s?n?tate a bunicului ?i dac? o problem? fiziologic? nu-i va permite s? aib? un partener, Lenny nu ?tie în ce direc?ie ar putea coti via?a ei, nu are o autonomie cât de cât conturat? ?i via?a ei se desf??oar? între obliga?ii familiale, anxiet??i legate de rela?iile cu b?rba?ii ?i dac? va primi un tort de ziua ei. La polul opus se afl? Meg, sora mijlocie aflat? într-o mi?care continu? pentru a se îndep?rta cât mai mult de familia extins?, de?i se pare c? bunicul era cel care-?i dorea ca Meg s? urmeze o carier? muzical?. Babe, sora cea mic?, se g?se?te într-o situa?ie destul de extrem?: acuzat? c? ?i-a ucis partenerul abuziv, un personaj nev?zut. Ca ?i cum lucrurile nu erau destul de ciudate pentru Babe, partenerul abuziv descoper? poze compromi??toare cu ea. Dar ajunge cu aceast? mini-prezentare a personajelor principale, a venit vremea s? trecem la jocul actoricesc.
Interpretând-o pe Meg, Diana Petec î?i livreaz? replicile cu dezinvolura cuiva care î?i d? seama c?, dac? te întorci acas?, rudele te vor întreba cu bucurie, curiozitate (dar ?i cu o banalitate enervant?) dac? ai reu?it s? le îndepline?ti a?tept?rile, asta însemnând aici , dac? ?i-ai îndeplinit visurile acelea de celebritate în lumina reflectoarelor. Ei bine, Diana Petec în?elege c? personajul ei nu este prea interesat? de asemenea a?tept?ri dintr-un ora? mic ?i este destul de laid back (relaxat?, pentru cine nu a v?zut acel videoclip regizat de Lars von Trier) în ceea ce prive?te via?a ei din mijlocul celor dou? surori. Aplombul temperat al Dianei Petec se conjug? ideal cu expresia ironic? ?i spectatorii s-au putut delecta cu un replici care dezamorsau o situa?ie altfel destul de tragic? ?i ap?s?toare (de?i, evident, violen?a domestic? nu poate fi tratat? cu amuzament). Energia Dianei Petec ne spune c? via?a e ceva rarefiat prin care ne putem mi?ca f?r? s? d?m socoteal? cuiva. Intr? în scen? (sau în mijlocul localului) Vlad Udrescu în rolul lui Doc Porter, un fost iubit al surorii mici Meg. Aceasta era atât de infatuat? de el încât l-a abandonat în mijlocul unei tornade, provocându-i fractura unui picior. Tornada a f?cut asta, nu Meg Magrath asta cred c? este evident pentru toat? lumea, dar m? gândeam c? n-ar fi r?u dac? a? sublinia acest detaliu. Acum Doc Porter este c?s?torit ?i are copii, dar când a fost asta o barier? în calea unei rela?ii extraconjugale? Sau în calea rezum?rii unei rela?ii din trecut? Vlad Udrescu pare c? a venit din gre?eal? în acest local, re?inerea lui ne spune c? personajul nu ?tie ce s? cread? când d? cu ochii de o veche iubire care e posibil s?-l fi abandonat sau nu. Dar ce mai conteaz? asta? Iubirile din trecut se pot relua oricând, la fel cum chestiile anatomice nu au cum s? influen?eze via?a romantic?, a?a cum realizeaz? ?i Lenny în momentul în care este luat peste picior de Meg s?-?i vin?-n fire ?i s?-l caute pe tipul cu care ie?ise la un moment dat la o întâlnire. Karyna Flori?a arat? disperare prin mi?c?ri smucite, ap?sare grea ca ?i cum ar fi plictisit? de via?a ?i de statutul ei de femeie care trebuie s? aib? grij? mereu de al?ii ?i de casa familiei. Figura Karynei Flori?a ne-ar deprima prin mina ei vecin? cu epuizarea, ca ?i cum via?a ei s-a terminat. Momentul se tensioneaz? dar, din fericire, apare Diana Petec (Meg, evident) ?i o anun?? pe Lenny c? ar trebui s? ias? mai mult în lume, adic? mai departe de casa familiei. Ar fi putut la fel de bine s?-i spun? slow down, relax, take it easy. Dac? Lenny crede c? are o via?? grea, sora ei mai mic? Babe este acuzat? c? ?i-a ucis so?ul, deci energia actri?ei Corina Oprea va tr?da o disperare mult mai ap?s?toare, dar nu prea, fa?? de celelalte actri?e. Replicile ei au exact viteza necesar? ancor?rii spectacolului în zona comediei, cum este felul cum personajul se lupt? cu o funie pentru a se spânzura, Meg fiind ignorant? la ceea ce se întâmpl?. Cu toate acestea, Babe are un moment evrika, î?i d? seama de ce s-a sinucis mama ei ?i con?tientizeaz? c? nu este singur?, ceea ce face ca încercarea lui avocatului Barnette (interpretat de Mihai Alexandru Purcaru) de-a o salva de la o soart? mai rea ca închisoarea s? fie destul de superflu?. Mihai Alexandru Purcaru intepreteaz? rolul foarte încrez?tor în c?-?i va atinge obiectivul dublu: eliberarea lui Babe de care este îndr?gostit. Probabil c? este un din acele situa?ii în care dragostea este un alt cuvânt pentru vendetta.
Un spectacol amuzant, cu accente de tragic ?i evolu?ii nea?teptate, la finalul c?ruia echilibrul este restaurat atunci când totul se termin? cu bine. Poate c? ?i tu ar trebui s? mergi la Fado când este vreun spectacol ?i s? bei o bere. S? mergi la Fado ?i atunci când se joac? vreun spectacol.
Club Fado, Leg?turi de sânge de Beth Henley, cu: Diana Petec, Karyna Flori?a, Corina Oprea, Mihai Alexandru Purcaru, Vlad Udrescu.
motto:
Ne puteți contacta prin email la adresa contact@agonia.net.
Traficul internet este asigurat cu grație de etp.ro